ANWB'r helpt K&G'r - oeps, foutje

26 juli 2015 - Baix, Frankrijk

Hoi Paul, met Paul - jij zit toch in Frankrijk? My dear friend Paul Stuurman on the phone! (voor intimie, Paul is trompetist in ons bandje The Antonio Brass en speelt ook al jaren verdienstelijk bij K&G in Leiden) Uh ja, hoi, ik sta met pech in Grenoble, maar net m'n hotel kunnen halen! Kan je helpen? Na wat heen en weer gebel met de ALC opdracht aangemaakt voor de volgende dag. Even 120km sturen, maar dat is voor Franse begrippen dichtbij. Probleem is snel verholpen. Euvel defecte bougiekabel. Nieuwe bougiekabels geplaatst, computer resetten, papieren invullen - done! Nog even gezellig een koffie met z'n vier, Nicole en Wilma zijn er ook bij, en we vervolgen allemaal onze weg. Paul & Nicole richting Trier en Paul & Wilma naar een andere opdracht in Aubenas.... Half uur later.... Paul aan de lijn "hij doet weer hetzelfde" ??? In het uurtje terugsturend naar Paul pieker ik me suf, de diagnose was zo helder als wat, toch wat anders? bobine of? Alvast een berger bellen? Aangekomen weer diagnose stellen....kom er snel achter, maar ook dat het m'n eigen - potjandorrie! - fout blijkt te zijn, kabeltje nummer 4 had ik net iets meer aan moeten duwen. 'foutje van 100km' sorry Paul, zijn we nog vriendjes?
Na een 'blijft ie het wel goed doen' achtervolging, waar ik Paul nauwelijks kan bijhouden, vervolgen we de weg naar Aubenas.
Leuke mensen , mooie plek , heerlijke koffie en alweer een defecte turbo-slang (gaan hier veel stuk door het klimmen op steile stukken)
Daarna een pechgeval op mijn eigen camping, Le Merle Roux. Er blijkt een wiel te zijn losgelopen , niet goed vastgezet door de garage, dat had dus heel erg anders kunnen aflopen.....oef ,geluk gehad. Deze meneer is al jaren een tevreden klant bij zijn garage maar is hier natuurlijk niet over te spreken. Ik zeg 'm , meld het in iedergeval, maar dit maakt het nog geen slechte garage....zelfs de beste monteurs maken wel is een foutje

1. Annelies:
    27 juli 2015
    ha lieverds, leuk met z,n tweeen op pad, zijn er eigenlijk vrouwelijke monteurs bij de ANWB? nee zeker. wat leuk dat je Paul heb geholpen en ieder mens maakt fouten hoor, kan gebeuren. leuke foto,s en verhalen allemaal! veel plezier en werk ze! dikke kus pap en mam
  2. Joyce:
    27 juli 2015
    Hi Paul en Wilma, goed bezig samen! Hebben jullie het fijn? Super dat je iedereen zo helpt! Dikke kus
  3. Huug de Vogel:
    28 juli 2015
    Foutjes mogen gemaakt worden als het maar een eind van huis is toch ???
    Wel herkenbaar van de bougiekabels….
    Veel werkplezier nog daar en hou de weg vrij daar !!!!