Lief ventje

13 juli 2015 - Baix, Frankrijk

Vandaag het heen en weer gehad tussen Montelimar en Valence. Lekke, kapot gereden band 'non reperable' - dus nieuwe band regelen, om 12:00 uur....nou houden de Fransen van 12 tot 2 pauze... + al in feeststemming voor morgen, nat.feestdag.
Dus ik naar Valence, (band/wiel mee, misschien vind ik onderweg wel wat?)daar staat een gezin, > Spanje, met een kapot wiellager van de vouwwagen. Ik vraag de bestuurder: "hoe kwam u daar achter?" Klant "op de snelweg hoorde ik 'm zingen, rechts achter" Ik controleer beide wielen vh aanhangertje, of ze mooi ronddraaien. Prima. Ik: "wel knap , u heeft goede oren, ik hoor nml niks" - voor intimi niet heel vreemd, ik ben ook echt een beetje doof :-)
Maargoed, het rechter achterwiel van de trekauto was na verder onderzoek dus de boosdoener vh zingen. Helaas niet te reparen door mij. Gelukkig de dealer om de hoek. Deze gaat de auto deze week repareren. Voor vader en moeder + twee boys een vervangauto + trekhaak voor de vouwwagen geregeld, Volvo XC60 - niet de minste ! Na 2 weken Spanje halen ze hun eigen auto weer op. Het leuke was dat het jochie van 10jr van dit (on)fortuinlijke gezin elke stap volgde die ik maakte, hij kletste de oren van mijn hoofd. Toen we afscheid gingen nemen brak mijn tedere wegenwacht hart
"lieve meneer ik wil wel elke dag pech hebben, u bent echt de leukste wegenwacht van allemaal!"

- onder het geregel door bij deze zeer service gerichte Ford dealer, hebben ze een band geregeld voor het andere gezin in Montelimar, top! - snel terug naar Montelimar met band...

1. Nathalie:
    Hi Paul,
    Leuk om je verhalen te lezen! Je bent goed bezig hoor. En wat een lief ventje, echt te schattig!!
    Succes verder in Frankrijk!
    Liefs,
    Nathalie
  2. Annelies:
    13 juli 2015
    dat wist ik al heeeel lang dat je de liefste wegenwacht was ha, ha! ze konden het slechter treffen denk ik..leuk om je zo te volgen Paul! liefs mam xx
  3. Annelies:
    13 juli 2015
    dat wist ik al heeel lang dat jij de liefste wegenwacht was H, ha, ze konden het slechter treffen denk ik. leuk om je zo te volgen paul! liefs mam xx
  4. Joyce:
    Ah hoe gaaf! Daar doe je het voor. Veel plezier nog! Dikke kus
  5. Karin van der Meijden:
    13 juli 2015
    Zo leuk om te lezen over je werk en je ervaringen in het buitenland en ja lief ban je daar had dat ventje gewoon gelijk in
    veel succes en plezier nog

groetjes,
    Karin